21 August 2017


Ce mananc inainte de cursa mea la MO? (Roxana, adrenallina.ro)

Autor: Roxana Lupu

Nu e un subiect secundar acesta, ba chiar pot spune ca alimentatia este o proba nevazuta in concursul tau, pe care ai face bine sa o iei in calcul. Ceea ce mananci inainte de cursa ta la Maratonul Olteniei - fie ea de alergare sau mountainbike, scurta/lunga - ori in timpul ei poate face diferenta intre un finish reusit si un esec. 
 
Mai intai, trebuie sa stii ca ceea ce consumi dimineata, inainte de start, ar trebui sa aiba legatura cu: distanta/gradul de dificultate al cursei, cat de solid esti (cate kg ai) si distanta in timp fata de momentul startului. 
 
Cu cat cursa este mai complexa si estimezi ca se va intinde pe o perioada destul de mare de timp, cu atat trebuie sa consumi mai multi carbohidrati. Dar, pentru a putea acumula atat, ai nevoie de o distanta de macar 3 ore, 3 ore jumatate de la ora mesei pana la start. 
 
Iata cateva idei de gustarici de mic dejun inainte de cursa: paine prajita cu gem sau dulceata, banana, fulgi de ovaz (terci sau amestecati cu lapte), iaurt cu biscuiti, omleta. NU te atinge de prajeli, carnuri, salamuri, cremvursti – in general e bine sa stai departe de ele, dar mai ales acum. Si nici nu experimenta preparate sau alimente pe care nu le consumi de obicei. In ceea ce ma priveste, micul dejun inainte de cursa arata diferit cam de fiecare data: asta are legatura cu ce am chef sa mananc in dimineata aia, sau, mai exact, ce ma pot forta sa mananc! :)
 
De obicei, aleg intre aceste variante: 
1. iaurt cu granola si miere; 
2. paine cu unt si dulceata si ceai de plante; 
3. paine cu unt de arahide si cappucino; :D 
4. oua ochiuri cu putina branza, 2 felii paine cu gem;
5. baton energizant (cand nu imi iese nici sa ma fortez ca sa mananc). 
 
Si, bineinteles, beau apa, pentru a intra in cursa hidratata – dar nu foarte multa, ca apoi ma misc greoi, mai ales daca este o proba de alergare sau o cursa de triatlon. 
 
Pentru antrenamentele intense, ai nevoie de o nutritie adecvata, iti las aici un articol despre alimentele la care sa apelezi.
 
Vitala este si nutritia in timpul cursei, va las cu un articol de pe Runner’ s World, dedicat distantei de semimaraton, care dezbate pe larg subiectul. O sa va prinda bine la Maratonul Olteniei, in probele lungi, atat la alergare cat si la mountainbike. Pe distantele mai scurte ne putem descurca doar cu un gel si bauturi sportive hidratante sau chiar si doar apa cu lamaie. 
 

Sportivitate si fair play in cursa

 
Cu toate ca par de la sine intelese, adevarul este ca regulile de fair play intr-un concurs se intampla sa mai fie si incalcate. Ceea ce este trist. Niciun rezultat al unei curse nu poate conta mai mult decat sanatatea si viata unui coleg concurent. Asa ca daca in preajma ta un concurent a cazut, s-a accidentat sau are nevoie de ajutor, intr-un fel sau altul, fii acolo pentru el. Nu pentru ca asa este regulamentul, ci pentru ca esti om, si asa trebuie sa reactionezi, cu umanitate. 
 

Uita pentru putin de concurenta, de pozitia ta in clasament, de obiectivul tau, si fa ceva mai important decat asta. 

 
Oricum, la Maratonul Olteniei punctul principal de prim ajutor va fi asigurat de o Ambulanta cu medic si asistent, pozitionata in zona de start/finish. De asemenea, va exista pe traseu inca o echipa medicala, care va putea acorda asistenta in caz de urgente. 
 
Participantii vor primi la sedinta tehnica doua numere de telefon de contact pentru interventii tehnice si pentru interventii medicale. Lasa totul deoparte si suna pentru cel care are nevoie! 
 

Concurand, ajuti

 
Toate taxele de participare la Maratonul Olteniei, precum si donatiile inregistrate in sectiunea dedicata de pe site-ul oficial, adica aici,  vor fi donate Centrului de Transfuzie Sanguina Valcea, pentru achizitionarea de
echipamente medicale performante. 
 
In Romania, o persoana are nevoie de sange la fiecare 3 secunde! Iar un singur donator care doneaza o data poate salva 3 vieti. 
 
Asadar, daca esti concurent, taxa ta de inscriere va merge catre o cauza frumoasa, iar daca nu ajungi anul asta la MO, atunci poti face o fapta buna, donand aici. 
 

Pana ne gasim la start, va doresc spor la antrenamente! :)


Platinum |
Gold |
Silver |

Parteneri |                 

Parteneri Media |