23 August 2016


Cum ar trebui sa ataci „tactic” cursele de la Maratonul Olteniei

Autor: Roxana Lupu

Mountainbike tura scurta 33 km, 930 m diferenta nivel

Incalzeste-te inainte de start! Pedaleaza macar 20 de minute si incearca sa fortezi cateva urcari, sa iti obisnuiesti corpul cu tipul de efort care te asteapta! Urcarea pieptisa de 2 km este comuna cu traseul de alergare si asta te asteapta la inceput!

O buna parte o vei face pe langa bicicleta, pentru ca este pe alocuri mult prea abrupt, dar vei avea nevoie de forta cardio chiar si asa. Nu uita ca poti face depasiri chiar daca urci pe langa bicicleta. :)

Hidrateaza-te cat mai des si nu astepta sa ti se faca sete! Crede-ma, asta va face diferenta in cursa ta.

Urmareste un concurent mai bun decat tine si incearca sa te tii de el. Te va motiva sa fii mai rapid.

Mountainbike tura lunga, 1530 m diferenta de nivel

Citeste multe carti motivationale! :) Glumesc. Te-ai inscris la tura lunga, s-ar putea sa te astepte cel putin 4 ore pe traseu, esti pregatit?

Probabil ca da, de asta te-ai inscris!

Iti sugerez sa te hidratezi cat mai mult, sa ai energizante la tine si sa iei macar cate unul la fiecare ora. Sa te asiguri ca iei, in dimineata cursei, un mic dejun sanatos si plin de carbohidrati! Ai putea sa-ti indesi prin buzunare ceva glucoza, stafide si incearca sa nu eviti punctele de alimentare. Portocalele, lamaia, glucoza sunt prietenele tale in cursa asta. :)

Alergare 10.5 km, 300m diferenta de nivel

Nu te epuiza in prima parte a cursei! Traseul incepe cu o urcare continua de 2 km, incearca sa iti tii suflul in frau si sa nu fortezi. Respira si nu tine capul in piept, ci in sus, ca sa te oxigenezi cat mai bine.

Incalzeste-te inainte de cursa! Este vital. Vei fi mult mai pregatit pentru urcarea de la inceput. Ce inseamna sa te incalzesti? Alearga in parcul Zavoi sau prin preajma aproximativ 10 – 15 minute si sprinteaza pe cateva portiuni. Iti vei urca astfel pulsul si vei fi mult mai pregatit la start.

Abordeaza apoi cu incredere coborarile – in traducere: da-i cat de tare poti! Dar cu mare atentie la crengi, la poteca, la marcajul traseului…

Alergare semimaraton, 21.2 km cu 600m diferenta de nivel

Incalzeste-te inainte de cursa (vezi mai sus). Nu porni in forta sau intr-un ritm cu care nu esti familiar!

Dozeaza-ti efortul! Nu da totul in prima parte a traseului, pastreaza un ritm constant. Sa ai la tine apa si energizante – geluri, piureuri energizante din fructe, tablete, izotonic, orice stii ca iti prieste in efort si nu iti creeaza probleme la stomac. Cand simti ca ti-a scazut energia, ia un shot! Apoi neaparat apa dupa!

Sigur ca ai o strategie de cursa si ca aceasta depinde mult de obiectivul propus: un anumit timing, sa termini cursa, sa intreci un anumit participant, sa te distrezi in cursa. E foarte important sa fii foarte prezent si concentrat si sa tii cont de regulile de baza de nutritie, hidratare, fair play sportiv, regulament competitie.

Iti recomand sa iti lasi acasa castile cu muzica, e adevarat ca stimuleaza in efort insa neajunsul este ca iti muta centrul de atentie, iar pe un teren tip offroad e musai nevoie sa ai toate simturile concentrate pe cursa.

Spor la antrenamente si ne gasim pe traseu!


Parteneri 2018

Platinum |
Gold |

Silver |

Parteneri Media |                 

Parteneri Locali |