16 August 2016


Cum te antrenezi mental pentru o cursă de anduranță

Autor: Sabina Cornovac

Bună, am revenit :)

Mai știi când am vorbit despre cum e să fii începător în alergare?

Sper că ai continuat antrenamentele. Eu număr zilele deja, abia aștept să ne vedem acolo. Am și eu niște emoții… Toți ne dorim să ne descurcăm bine, să facem o figură bună, să terminăm cursa cu zâmbetul pe buze și să ne reîntoarcem și anul viitor, nu?

Astăzi o să vorbim despre o cursă de anduranță, așa cum este aceasta de la Maratonul Olteniei, și cum să ne antrenăm mental pentru ea.

Pentru început, aș vrea să stabilim câteva lucruri extrem de importante:

- Nu ești singur acolo, vei avea alături zeci de participanți, pe același traseu, uneori mai larg, alteori mai strâmt, deci dacă te deranjează aglomerația, eu zic să faci niște antrenamente printr-un parc plin cu oameni..

 

- Toate traseele, și cele de MTB, și cele de Trail Running, au atât urcare de câțiva km, cât și coborâri, deci nu trage prea tare la început pe urcare, pentru că nu vei putea să dai tot ce ai din tine la coborâre și vei ceda psihic și fizic

- O să fie foarteee cald, deci ai grijă la haine, hidratare etc.

Acum să trecem la antrenamentele pentru cursa de anduranță. Ai nevoie să îți dezvolți rezistența pentru a susține un ritm constant și pentru a termina cu bine cursa, cu zâmbetul pe buze și în 2 picioare.

Așadar, trebuie să te antrenezi minimum 8-10km pe săptămână la un nivel mediu de alergare, astfel încât să poți vorbi în timp ce alergi. Dacă îți este mai ușor, mergi câteva minute, aleargă ușor, aleargă rapid, aleargă și mai rapid și, apoi, și mai rapid, iar la final mergi puțin pentru a-ți reveni.

Apoi aplică și câteva strategii pentru a te pregăti mental:

- Imagineaza-ți traseul, studiază-l, caută trasee asemănătoare și pregătește-te mental pentru ele

- În timp ce faci încălzirea pentru antrenamente, imaginează-ți că ești deja în ziua cursei și încălzește-te ca și cum atunci s-ar da startul.

- Acceptă ce te deranjează, ce te doare, ce îți provoacă un disconfort și încearcă să îl remediezi până la cursă sau să lucrezi cu aceste sentimente, nu împotriva lor (o să îți facă mai mult rău dacă le ignori)

- Crede în tine, în primul rând. Tu trebuie să fii cel mai puternic suporter al tău și să îți apreciezi cu adevărat progresele.

 

Dragă partener de Maratonul Olteniei, aș vrea să te rog să conștientizezi cât de important este că te-ai înscris la această cursă și că ieși din casă, în natură, pentru a face sport. Felicitări pentru asta!


Parteneri 2018

Platinum |
Gold |

Silver |

Parteneri Media |                 

Parteneri Locali |