22 August 2016


Trail VS alergare pe asfalt: ce probleme iti pune fiecare si cum ar trebui sa te antrenezi

Autor: Sabina Cornovac

Stiti vorba aia cu AMR 5 zile? Mai este atat de putin pana la Maratonul Olteniei 2016 incat nu prea mai am rabdare. Ma bucur enorm sa vad ca din ce in ce mai multi prieteni s-au alaturat competitiei si o sa ne strangem multi acolo, pentru a ne bucura de Ramnicu Valcea si de 2 zile frumoase.

Vin de la o alergare prin parcul Tineretului din Bucuresti. Doar pe asfalt, printre oameni, pe o caldura insuportabila. Si mi s-a facut dor de trail. Noroc ca si prin parcuri mai gasesti o panta, o poteca, o zona cu umbra si le poti combina cu succes pe amandoua. Insa astazi chiar vreau sa va vorbesc putin despre diferenta dintre alergarea de tip trail si cea pe asfalt.

Alergarea pe asfalt

  • Foarte multi nu o recomanda, insa de multe ori e singura noastra solutie, pe langa banda din sala de sport
  • Nu ai nevoie de un echipament specializat, pe langa cel clasic de alergare si chiar nici acesta nu este obligatoriu (poti alerga pe distante scurte si in adidasii de plimbare si tricou de bumbac, cu siguranta)
  • Iti permite sa alergi mai repede si sa scoti personal best pe orice distanta alergata, de aceea e foarte buna si pentru incepatorii care au nevoie sa prinda incredere in ei
  • A mult mai multi adepti si poti alerga in grupuri mai mari, deci iti poti face o multime de prieteni noi care sa aiba aceleasi pasiuni ca ale tale
  • Este mai usor de practicat in timpul saptamanii cand ai chef sa strabati aleile unui parc sau sa dai o tura de cartier
  • De multe ori esti nevoit sa alergi prin aglomeratii si pe un asfalt supraincalzit, iar asta nu e usor

Trail running

  • Se practica in general pe cararile muntilor si presupune alergarea pe teren accidentat, cu sau fara diferente de nivel
  • Are ca avantaje aerul curat, peisajele superbe, natura cu sunetele ei minunate etc
  • Comunitatile care alearga pe trail sunt mult mai putine, dar mai inchegate si mai pasionate
  • Aici chiar ai nevoie neaparat de echipament dedicat: adidasi de trail, uneori bete de suport, haine de alergare montana, foita de ceapa, buff, ochelari de soare (depinde de unde alergi si in ce conditii)
  • Presupune foarte multa concentrare atat pe urcari cat si pe coborari, pentru a evita orice accidentare (aici chiar nu e cazul sa alergati cat puteti de repede, poate fi foarte periculos)
  • Pasii sunt mult mai mici, facuti cu mai multa atentie si pe coborare se alearga in zig-zag si cu picioarele pe laterala (niciodata direct in fata, cu toata viteza, chiar daca avem tendinta asta)
  • Se dezvolta o multime de muschi diferiti si rezistenta organismului creste exponential, reusind sa va tineti echilibrul mai bine si capatand mult mai multa forta in picioare, in special
  • Daca alegeti alergarea pe munti, e bine sa fiti sinceri cu voi si sa va estimati timpii pentru a evita sa ramaneti peste noapte in zone fara semnal si fara un posibil ajutor
  • Se inlocuiesc oamenii, magazinele si masinile cu copaci, verdeata, cer superb, drumuri de poveste si mult, mult aer curat

Concluzia finala e ca ambele tipuri de alergari au avantajele si dezavantajele lor si pot fi combinate cu mare succes. Atata timp cat facem sport si avem o viata activa, totul e bine, nu?

Ne vedem la Maratonul Olteniei 2016, pe un traseu de poveste, cu multe urcari si coborari! :)


Parteneri 2018

Platinum |
Gold |

Silver |

Parteneri Media |                 

Parteneri Locali |