Împreună dăruim #energiepentrubine

Interviu Fundația Regală Margareta a României

Împreună le răspundem cu suflet vârstnicilor din România! – mesajul Fundației Regale Margareta a României – cauză socială susținută la Maratonul Virtual 20.20

  1. Cum vi se pare ideea de a organiza un maraton online? Dar faptul că un eveniment sporitv își asumă o misiune socială și susține partenerii din mediul ONG?

Felicităm ideea de a organiza ediția de anul acesta a Maratonului Olteniei în format virtual, în condiții de siguranță în contextul actual. CEZ România continuă astfel tradiția, oferă participanților șansa de a se reconecta la activitățile sportive și răspunde comunității dăruind #energiepentrubine.

Apreciem inițiativa și eforturile depuse an de an de către organizator în vederea generării de fapte bune și promovării unui stil de viață sănătos prin practicarea activităților sportive. CEZ România este un actor preocupat și implicat în comunitate.

Ne bucură prezența în cadrul evenimentului de anul acesta, mulțumim organizatorului și participanților!

  1. Care este legătura pe care o aveți cu comunitatea vâlceană?

Sprijinim seniorii din comunitatea vâlceană, din regiunea Oltenia și din întreaga țară prin intermediul liniei telefonice gratuite Telefonul Vârstnicului puse la dispoziția persoanelor vârstnice de luni până vineri, între orele 08.00 – 20.00 și sâmbăta între 08:00 – 16:00.

Telefonul Vârstnicului a fost lansat ca soluție la problema îmbătrânirii populației vizând creșterea calității vieții persoanelor de peste 65 de ani. În contextul crizei determinate de pandemie, Fundația a decis deschiderea, în cadrul proiectului, de noi servicii de sprijin pentru persoanele vârstnice: consiliere psihologică și facilitarea cumpărăturilor livrate la domiciliu. În perioada stării de urgență Telefonul Vârstnicului a înregistrat zilnic, de cinci ori mai mulți apelanți noi și un număr dublu de interacțiuni, comparativ cu perioada anterioară.

Telefonul Vârstnicului le este alături seniorilor afectați de izolare fizică sau emoțională, care se confruntă cu stări de anxietate sau depresie, care au nevoie de informații, îndrumare, sprijin practic sau material.

  1. În ce măsură sunteți familiarizați cu impactul evenimentului Maratonul Olteniei la nivel local? Ce părere aveți despre toate inițiativele și realizările pe plan local de până acum (cauzele sociale din anii anteriori)?

Știm că Maratonul Olteniei a ajuns anul acesta la a 8-a ediție și înțelegem astfel faptul că este un eveniment de tradiție. De la o ediție la alta, competiția a evoluat, numărul concurenților a crescut și implicarea în comunitatea locală a sporit. CEZ România a sprijinit comunitatea locală prin sume importante donate cauzelor sociale, iar comunitatea a răspuns pozitiv prin extinderea numărului de participanți și susținători.

  1. În ce se va materializa donația/sprijinul de la Maratonului Virtual 20.20 & CEZ România și cine vor fi beneficiarii direcți (ce presupune proiectul, cine sunt beneficiarii, care este impactul în comunitate/ care sunt schimbările în bine etc.)?

Proiectul social Telefonul Vârstnicului este prima linie telefonică gratuită și confidențială, accesibilă la nivel național, dedicată persoanelor vârstnice. De la lansare, s-au înregistrat peste 40.000 de interacțiuni telefonice și peste 8.000 de vârstnici au fost beneficiari unici ai serviciilor de informare, socializare sau alinare a singurătății.

Consilierii sociali răspund cu suflet și oferă informații și îndrumare, iar persoanele vârstnice pot apela pentru: informații actualizate despre serviciile sociale active în comunități, consiliere psihologică, sprijin practic sau emoțional, alinarea singurătății, sprijin material.

Fondurile obținute în urma participării la Maratonului Olteniei 2020 vor asigura furnizarea următoarelor servicii pentru seniorii din comunitate:

– consiliere socială acordată persoanelor vârstnice care apelează linia telefonică, prin furnizarea de informații utile specifice și îndrumarea celor care au nevoie de diferite tipuri de asistență;

– susținere emoțională și alinarea singurătății pentru persoanele în vârstă care înfruntă izolarea fizică sau emoțională, prin diverse servicii și acțiuni (consiliere psihologică, reapelare săptămânală, sesiuni Teleclubul Seniorilor).

Avem o dragoste de dat pentru cei care ne-au construit viitorul!

  1. Care este relația pe care o aveți cu platforma de fundraising Galantom.ro și cum vă gândiți să-i încurajați pe sporitvi să fie activi pe pagina dedicată proiectului Telefonul Vârstnicului?

Pe cei de la Galantom.ro îi considerăm, în primul rând, prieteni, pentru că suntem împreună deja de 5 ani. Galantom.ro ne-a ajutat să facem cunoscute proiectele noastre intergeneraționale în rândul oamenilor inimoși, generoși și altruiști, într-un cuvânt, al galantomilor care s-au alăturat misiunii Fundației de a face bine pentru copii, tineri și vârstnici.

Sunt peste 3,7 milioane de vârstnici în România, iar mulți dintre ei trăiesc singuri, afectați de singurătate, imobilitate fizică, boli cronice sau lipsuri materiale. Serviciul social Telefonul Vârstnicului răspunde nevoilor vârstnicilor din România, fie de informare, consiliere, sprijin practic sau emoțional. Cei mai norocoși dintre cei ajunși la vârsta senectuții se bucură de timpul și de ghidușiile nepoților. Cei mai mulți dintre beneficiarii noștri, însă, nu mai au pe nimeni care să-i ajute și să le fie alături.

Îi îndemnăm și îi încurajăm pe sportivii care se înscriu la Maratonul Virtual 20.20, să devină, pentru o scurtă perioadă, „copiii sau nepoții” acestora și ambasadorii cauzei Telefonul Vârstnicului. Împreună putem să le alinăm singurătatea!

  1. Cum ați descrie colaborările între mediul privat – ONG – public dedicate acestor tipuri de evenimente? Ca de exemplu, parteneriatul dintre CEZ România, Ministerul Tineretului și Sportului, reprezentanții cauzelor sociale.

Este deja o tradiție colaborarea dintre mediul privat și ONG-uri și pentru acest tip de evenimente. Multe companii aleg să se implice și să susțină cauze sociale care contează pentru ele, proiecte în care își regăsesc propriile valori. Această inițiativă este una de lăudat și de urmat.

Felicităm CEZ România pentru această inițiativă, mulțumim pentru includerea cauzei noastre sociale în rândul celor pe care le susține. De asemenea, apreciem implicarea în eveniment a Ministerului Tineretului și Sportului, în calitate de partener.

Colaborările între mediul privat, ONG-uri și partenerii instituționali sporesc impactul ajutorului în comunitate și facilitează îndeplinirea misiunilor sociale într-un mod sustenabil. O bună colaborare și un parteneriat de durată ne ajută să reușim în misiunea noastră de a face o lume mai bună.

  1. Cum ar suna un mesaj adresat participanților de la Maratonul Virtual 20.20? De ce este important ca aceștia să vă susțină?

Peste 3,7 milioane de persoane din populația totală a României este reprezentată de persoane cu vârsta de peste 65 ani. Pe lângă problemele financiare și cele medicale, persoanele vârstnice întâmpină două mari probleme: singurătatea și accesul limitat la informație.

În contextul pandemiei, izolarea socială a accentuat singurătatea, lipsurile curente au crescut și au apărut noi nevoi în rândul vârstnicilor. Serviciile sociale de sprijin oferite de Telefonul Vârstnicului sunt foarte importante în contextul actual.

Le mulțumim tuturor celor care se înscriu la acest eveniment inedit, un maraton virtual, și care, prin participarea lor susțin cauzele sociale care contează pentru ei. Chiar și în acestă perioadă complicată, oamenii de bine reușesc, găsesc metode, să vină laolaltă. Implicarea în aceste cauze, toate la fel de sensibile și de importante, ne face pe toți mai puternici, mai uniți. 

Vă invităm să susțineți cauza Telefonul Vârstnicului și să ne ajutați să fim mai aproape de seniorii care nu mai au pe nimeni și pentru care un cald „Alo!” auzit la celălalt capăt al firului le poate însenina ziua.

Împreună le răspundem cu suflet vârstnicilor din România!